5 Mayıs 2015 Salı

hıdırellez, güller, sepetim


Bugünü bloguma not düşmeliyim... Hıdırellez günü icra edilen dilek tutma ritüeline katıldım ben!

Bir kaç yıldan beri çok istememe rağmen bir türlü kavuşamadığım, aslında kavuşmak için yeterli çabayı -belki de- tam olarak göstermediğim... ve hayatın akışına bıraktığım.... hayalim... aklımı çeldi bugün... Akşam üzeri dersten çıkıp dükkanıma gelir gelmez "hadi" dedim "kocacık".... "gidiyoruz!" :)

Gelibolu'lu hanımlar her yıl 5 mayıs akşamı, deniz kenarlarında dilek tutma ritüeli gerçekleştiriyorlar. Kim ne diliyorsa minik taşlarla o şeyin resmini çiziyor ve dileğini diliyor.
O kalabalıkta ben de yerimi almalıydım. :)

İyi ki  -an gelir, lazım olur diye- çantamda boş poşet taşımak gibi bir adetim var. Giderken uygun yerlerden minik taşlarımı da topladım.


Dönüşte kayınvalideye uğradık... Büyük eve....
Bahçedeki gül ağaçlarından birine de para bağladım...
Yaptım bir iş bari tam olsun!

Bu arada ben yalnızca bu iki eylemi biliyordum... kayınvalidemden hiç bilmediğim hıdırellez adetleri de dinledim. Hıdırelleze Pomakçada "gergövden" deniyormuş, geleneksel gergövden ritüelleri zamanla kültürel etkileşime uğrayarak azalmış ve çoğu yok olmuş... Aslında hıdırellez Pomak tarihinde önemli bir yer tutmaktaymış...

Hıdırellez bahane.... -hayırlı ise- hayalim/dileğim, lütfen gerçek olsun!
Ama hepsinden önemlisi... sağlık olsun... huzur olsun!


9 yorum:

  1. Ne güzel bir etkinlik, dileklerinizin gerçekleşmesi dileğiyle sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güzeldi gerçekten... ah bi de gerçekleştiğinde anlam yüklemeden geçemem sanırım... :)
      aynı dilekle... çok teşekkürler... sevgiler.

      Sil
  2. Fotoğraflar çok şirin
    Tüm güzel dileklerin gerçek olsun;kendi adına ve kızın adına

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim...
      benden de çok çok sevgiler...

      Sil
  3. Love the basket! The roses look very pretty!

    YanıtlaSil
  4. thank you for visiting my blog, your crochet is lovely! stash-busting means using yarn that you have had for a long time if you haven't bought yarn for a specific project and just used what you have already then you are stash-busting. I hope that helps. :) xx

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Thank you for this helping explanation. I see, i can... Because i have been using the yarns that i bought many years ago.

      Sil
  5. Thank you for sharing at my link your stuff party last week.
    You are welcome to join us again this week.

    YanıtlaSil